fredag 27 juni 2008

Dagboksblad 27 juni 2008

Så har då första semesterveckan gått. Ingen dålig vecka måste jag säga. Och ingen dålig dag heller. Vi började dagen med att åka till Mandelmanns trädgårdar och fika. Dessvärre började det regna när vi kom dit, så vi fick sitta inne i växthuset och fika. Alltid både trevligt och gott. Sedan åkte vi till Caferian och köpte kaffebröd till kvällskaffet, och sedan till Keramika Fantasia, en keramiker som vi brukar besöka när vi är på Österlen. Vi köpte återigen ett trädgårdsspjut.

Eftersom det fortfarande regnade och det var väldigt synd om oss åkte vi sedan tillbaka till Simrishamn och köpte ett nytt singstar. Singstar 80´s. Men det hjälpte inte, det var fortfarande synd om oss, så vi hyrde en film också. Vi hyrde Arn, inte för att jag är speciellt road av vare sig Jan Guillou, historia eller den typen av filmer, utan mest för att ha sett den. Och visst, det var väl bra, men den berörde inte mig speciellt mycket. Och Singstar uppskattades av alla utom av mig. Jag begriper fan inte vad det är med singstar och mig. Men jag fixar inte det. Alltså när jag spelar gitarr och sjunger är det inga problem, men när jag ska försöka sjunga sånger som jag inte kan, och dessutom hör andra sjunga, då går det direkt åt helvete. Jag är jättesämst i familjen och jag förstår inte varför. OK, jag kan inte alla låtar, men det kan väl för helvete inte våra barn heller. Jag är i alla fall uppväxt på 80-talet och borde har hört låtarna flera gånger, men inte hjälper det. När kommer Singstar Blues Legends, eller Singstar Chicago, eller Singstar R&B (och då menar jag Singstar Rythm and Blues)? Eller Singstar Bellman, eller Singstar Svenska visklassiker? Då jävlar ska ni få se på poäng!!

Kvällen avslutades med hundpromenad runt campingen, och nästan med en fångad groda för Ia, men i sista stunden lyckades jag hindra henne.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du skulle kanske parkerat husvagnen i Slottskogen istället. Där är det Bluesfestival.

Nu blev jag nyfiken på SingStar 80´s.

Anonym sa...

Lustigt sammanträffande. Jag köpte Arn på dvd i går.
Med min härstamning och för att kunna tala med mina kusiner så måste jag ha sett den. Den kostade 149 - 179 i Vagnhärad. Om jag skulle gått på bio medsläpandes Erik (vill inte gå ensam)som redan har sett den och inte gillar den så hade det nog kostat lika mycket.
Lilla Mamma

Hundblues sa...

Yvonne, jag vet att det är Bluesfestival där, och jag skulle gärna varit där. Tidigare om åren när vi inte hade hund åkte vi alltid dit, men nu är det svårare, så i år är vi inte ens i göteborg denna helg. Men som sagt, jag hade gärna varit det.

Jo, med din (och för all del även min) härstamning måste man nog ha sett filmen, och om man sedan är Undermästare i Tempel Riddarna har man inget val. Men som sagt, det imponerade inte så mycket på mig heller. Min far och jag kanske är släkt på något sätt.