måndag 2 juni 2008

Dagboksblad 2 juni 2008

Och så var man tillbaka på jobbet igen. Skönt, för där finns kyla. Efter jobbet var det återigen dags för rallylydnadskurs. Oturligt nog kunde jag inte vara kvar så länge för jag hade styrelsemöte i IOGT-NTO-föreningen. Men lite hann jag se. Till exempel när frun och Ia skulle gå en bana. Det gick väl sådär kan man säga. Eller inte alls, kan man också säga. I alla fall inte efter ett tag. Ia tappade fullständigt fokus och gjorde en massa andra saker i stället.

När jag kom hem från styrelsemötet gick vi en promenad. Vansinnigt skönt på kvällarna så här års. Och det doftar så gott också från syrén och kaprifol (tror jag väl är det som blommar just nu). Nu har det emellertid blivit dags att lägga sig. Hoppas bara det inte är så förbannat varmt i sovrummet som i går kväll. Enda chansen att kunna somna är att ställa en fläkt i fönstert som blåser in kalluften. Den surrar visserligen en del, men hellre det än att inte kunna somna på grund av värmeslag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vår elvärmepump inställd på Cool är en stor tillgång.
Lilla mamma

Hundblues sa...

Ja, det går ju när man har en luftvärmeväxlare. Men om man har bergvärme finns inte den möjligheten.