söndag 8 juni 2008

Dagboksblad 8 juni 2008

Så går då även denna dag mot sitt slut, och nu återstår bara att summera den, samt förbereda sig inför morgondagens förvärvsarbete (vilket lär ta några timmar framför datorn).

Dagen började (bortsett från åskknallen mitt i natten) med uppvaktning av yngsta dottern som fyllde år. När hon var väl uppvaktad åkte jag för att lämna in TV och köpa nytt modem. Sedan vidtog arbetet med att förbereda kalaset. Jag bakade en rabarberpaj och dekorerade tårtan, och klockan två drog festligheterna igång. Och det kan jag säga med en gång. PS2 med SingStar var en riktig hit. Bägge barnen har i stort sett suttit klistrade framför TV:n med var sin mikrofon i handen sedan i eftermiddags. I alla fall var det fint väder och vi kunde sitta ute i trädgården och fika. Himlans mysigt det är. Och nu har vi dragit i oss resterna av rabarberpajen (och sjungit Främling och Tusen Och En Natt mellan tuggorna), och det borde vara läggdags. Man kan säga att det inte blev så mycket sömn i natt pga åskvädret, men som sagt, jag måste jobba några timmar först.

Inga kommentarer: