måndag 2 juni 2008

Dagboksblad 1 juni 2008

Dagen började ganska tidigt, egentligen så tidigt en dag bara kan börja, 00.00. Och en halvtimme senare ringde barnen och sa att de ville bli hämtade i stan. Sommarkväll, ljummet i luften, en sådan biltur kräver rätt musik. Jag rotade fram ZZ Top och deras klassiska skiva Eliminator och gav mig i väg. När trumintrot till Gimme All Your Lovin dunkade igång drog jag upp volymen, ner rutorna och gasade iväg i full fart genom villakvarteren. Livet är underbart. När barnen var återförda till hemmet satte jag mig en stund vid datorn. Framåt klockan två ser man hur gryningen närmar sig, och då är det väldigt svårt att gå och lägga sig. Men det går om man måste.

Sedan började dagen en gång till vid 8-tiden med morgonfika. Dagen ägnades sedan åt trädgård och livsnjutning. Ligga i hammocken och läsa, klippa lite gräs, fika, åka och handla, stöna äver värmen och så fika lite mer. Framåt kvällen bakade jag bröd, så dagen kunde avslutas med te och nybakat bröd på sängen.

Inga kommentarer: