onsdag 7 maj 2008

Dagboksblad 7 maj 2008

Fan va´det är svårt att hinna med allt. Eftersom jag kom hem sent igår kväll gick jag och la mig för sent, och behövde följdaktligen lite sovmorgon. Kom till jobbet lite sent, "jobbade järnet" men var tvungen att åka hem lite tidigare. Jag skulle ju hämta hund, laga mat, äta mat, och förbereda mig mer inför chokladprovningen. Jag hann precis. På vägen hem från chokladprovningen skulle jag handla och hämta äldsta dottern från basketen. Efter hundpromenaden röjde jag i köket och bakade sen en citronmarängpaj (och ställde den utom räckhåll för Ia. Det kan vara klokt, eller hur Hannah?) som jag ska ta med till jobbet i morgon och bjuda mitt projektteam på, eftersom det är mitt sista projektmöte innan jag byter jobb. Nu sitter jag här med bloggar, och sedan ska jag välja ut bilder att visa på fotokursen i morgon. SEN får jag gå och lägga mig. Frågan är bara vad klockan är då.

10 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till med fotokurs, ska leta reda på chokladlänken

Anonym sa...

mm citronmarängpaj. det är mumma tycker ia

Hundblues sa...

Tack Catrin, och jag ser fram emot länken, även om det för denna gången är försent.

Hannah, pajen är nu på jobbet. Med orört marängtäcke.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Jag röstar för citronmarängpaj i Österbybruk!!

Anonym sa...

Du hinner ju inte sitta hemma och ha tråkigt i alla fall. :-) Bara en sån sak!

Hundblues sa...

Helena, vi får väl fundera på det.
Yvonne, jag har aldrig tråkigt. Det är förbjudet att ha tråkigt. Att ha roligt är ingen rättighet, det är en skyldighet.

Anonym sa...

Tänk på blodtrycket !Det är i farozonen igen.
Lilla mamma

Anonym sa...

Så sant.

Hundblues sa...

Jag tänker på blodtrycket, men vad hjälper det när jag i alla fall är tvungen att sköta ruljangsen helt själv.

Yvonne, det hela var egentligen sagt som ett skämt, men det finns faktiskt ett uns av allvar i det också.