söndag 25 maj 2008

Dagboksblad 25 maj 2008

Lång dags färd mot natt, med betoning på lång, är väl en bra sammanfattning av dagen. Halv sex steg vi upp (ja, jag vet, det fanns dom som steg upp ännu tidigare) för att äta frukost, packa bilen och bege oss mot Österbybruk, denna gång inte för att bo i husvagn utan för att delta på en hundutställning. Dagens tävlingsmoment kunna sammanfattas sålunda: 2

Dagens sociala moment kunna sammanfattas sålunda: 10 (på en tio-gradig skala). Vi hade en otroligt fin dag med bra väder, en och annan fin hund och en massa trevliga människor. Som toppen på isberget (nä, så kan det väl inte heta); som grädde på moset (fy fan vad äckligt det låter) dessutom en fin fikastund efter själva utställningen. Tack Helena för chokladkakan, den var saftig och fin, och tack Hannah för havrekakorna. Kalla dom misslyckade om du vill men dom gick i alla fall ner utan bedövning, och jag åt med glädje upp de sista till kvällsfikat i kväll.

När vi kom hem var det dags att laga middag, och när den var uppäten vete fan vad som hände, men framemot halv åtta vaknade jag i hundsoffan. Jag måste ha blivit väldigt trött av utställningen. Sedan vidtog kvällsfika (så man piggnade till lite och så hundpromenad. Kvällen avslutas framför datorn med bildbearbetning från dagen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack än en gång för gott fika!!!
Vill se lite bilder snart ........

Hundblues sa...

Lugn bara lugn, bilder kommer. Jag måste bara framkalla och kopiera dem först. Men jag jobbar så fort jag hinner.

Anonym sa...

Ni hade v�l hunden med er? Hur gick det d�???

Hundblues sa...

Yvonne, det skrev jag ju. 2!