Men nu jävlar har elgiganten i sitt senaste reklamblad nått en ny bottennivå. Så lågt trodde jag inte man kunde sjunka. Följande finns att läsa: "Kära kund! Det är ett par veckor kvar till EM i fotboll, men hur har det det på checklistan? Kan du bocka av hemmabioanläggning med surroundljud, inspelningsbar DVD att ta upp alla målen med , tappkran till ölen?" Dessa saker är alltså höjden av lycka. Eller snarare höjden av manlig lycka. Jamen vafan, tror dom vi är idioter? Ja, det kanske dom tror, och det värsta är, med viss rätt. För många är säkert just detta höjden av lycka. I alla fall och kärringen och ungarna också håller sig ur vägen när det är dags för match. Men vad som retar mig ännu mer, elgiganten tycker att det är OK att sprida och uppmuntra till denna bild av manlig lycka. Personligen skiter jag fullständigt i både tappkran till ölen, och möjligheten att gång på gång, med surroundljud se hur det går åt helvete för Sverige i fotbolls-EM (om vi nu är med och spelar, det har jag faktiskt ingen aning om)!!
lördag 31 maj 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar