fredag 30 maj 2008

Dagboksblad 30 maj 2008

Äntligen en sån där riktigt varm morgon. Helt underbart att köra Vespa till jobbet. Det sådana här dagar man önskar att det vore riktigt långt till jobbet. Men det är det inte. Det är fortfarande ganska lätt att få dagarna att gå på jobbet. Inte mycket dötid att pilla sig i naveln på.

Eftersom det var fredag och lite för varmt för att laga mat, lyxade vi till det och köpte hamburgare på McDonald. Riktigt gott tycker jag att det är. När det hade blivit lite svalare promenerade vi hunden. Men innan dess bakade jag något som kallas för ryttarkakor. En kladdkaksbotten i långpanna som man täcker med ett knäcktäcke blandat med kokos och sedan skär i rutor, eller möjligen trekanter. Det blir riktigt gott. Dessa åt vi sedan när vi tittade på filmen Under Toscanas Sol, en av mina favoritfilmer.

Nu har familjen gått och lagt sig, och jag har satt mig framför datorn, öppnat fönstret för att bättre höra näktergalen och känna doften av våren från trädgården.

Inga kommentarer: