tisdag 6 maj 2008

Dagboksblad 6 maj 2008

Oops, när blev klockan fem i tolv. Jag är nyss hemkommen från ordensmöte, och nu ska jag sköta datorn och sedan läsa om chokladprovning eftersom jag ska hålla i en sådan i morgon kväll. Ordensmötena blir bara längre och längre. Eller egentligen inte själva mötena, men väl efterfesten. När man genomfört ritualmöte, som kräver ganska mycket koncentration, sedan fikat tillsammans med alla bröderna och därefter plockat ihop efter mötet är det ganska skönt att sätta sig och bara prata en liten stund med några bröder. Prata lite om mötet; "hälsningsceremonin fungerade inte så bra idag. Undra om det var jag som gjorde fel?" eller "det där han sa håller jag inte med om. Vad tycker du?" Sedan prata lite om andra saker, och därefter går ut i den svala vårkvällen och promenera bort till bilen och fortsätta samtalet på vägen hemåt. Då blir det lätt att man inte kommer hem före halv tolv. Då sover alla och man har ingen aning om vad som hänt under kvällen. I bästa fall har barn lagat mat, givit hunden mat och promenerat hund. I alla fall ligger dom i sina sängar. Alla tre.

Nu ska jag lägga mig och läsa om chokladprovning.

6 kommentarer:

Anonym sa...

chokladprovning...mums...
den godaste choklad jag vet är "Praulus" 100% den är inte bitter o så god att du kan äta den rakt av. Praulus har en hemsida på nätet!

Hundblues sa...

Praulus, vad är det för choklad? Den känner jag inte till, och jag hittar den inte på nätet heller.

ulrika sa...

Mums vad gott det lät med chokladprovning. Det har jag inte varit med om. Men då vi prövat annat så har vi haft choklad med och den har varit lokalproducerad, jättespännande med alla konstiga smaker. Berätta gärna mer om er chokladprovning om ni skall ha någon.

Anonym sa...

Jag vet inte varför jag alltid får en sådan "lustig" bild framför mig när du skriver om dina ordensmöten....;)

Mörka hemlighetsfulla källarlokaler,mörkröda tunga draperier, enorma kandelabrar...viskningar,rassel och skepnader som glider förbi....

Ja ja har sett för mycket "dåliga" filmer antagligen....
Må gott....

Hundblues sa...

Tessan, tyvärr kan jag varken bekräfta eller dementera dina föreställningar, eftersom det handlar om vårt "inre arbete". Men om du kommer till Stockholm kan jag visa dig våra ordenslokaler, dom är till största delen inte hemliga. Men man får inte ta det på för stort allvar. Låt mig säga såhär. Ibland funderar vi på att gå ut och "ta en öl" efteråt, och snacka lite. Dessvärre blir det oftast alldeles försent för att man ska orka med sådant.

Hundblues sa...

Ulrika, jag har heller aldrig varit med om någon chokladprovning. Och ändå ska jag ansvara för en. Kan bli spännande.