onsdag 28 maj 2008

Dagboksblad 28 maj 2008

Så oanständigt tidigt som kvart i fem rusade jag upp i morse, för att hinna med 7-planet till Göteborg. Och bara för att det var så synd om mig, hade jag en lite annorlunda approach i morse, än både brukligt och rekommendabelt. Jag började med kaffe och bulle, sedan en dusch och slutligen lite jågurt innan jag gick ut till taxin.

Efter utfört jobb i Göteborg promenerade jag den vanliga vägen från Rosenlund til Västra Hamngatan och Le Pain Francaise, där jag klämde i mig en kanna kaffe och ett franskt bakverk jag inte ens kan stava till. Men gott var det, och skönt var det att sitta ute och titta på folket. Lat som jag var (eller snarare sugen på att sitta så länge som möjligt) beställde jag en taxi som hämtade mig alldeles utanför kafét, och så till Landvetter för att flyga hemåt.

Hemma runt åtta och så hundpromenad. Lika skönt som igår, men det var lite varmare idag.

Nu ska jag fortsätta med bilder från helgen, om jag inte somnar.

Inga kommentarer: