måndag 19 maj 2008

Dagboksblad 19 maj 2008

Varför är det så kallt? Det är ju ett jävla slöseri med de ljusa vårkvällarna. Jag har just promenerat Ia sista gången för i kväll. Halv elva och det är inte mörkt. Och man hör hur koltrastarna, björktrastarna och näktegalen tjôta med varandra.

Idag har vi varit på rallylydnadskurs igen. Tredje omgången. Och det gick väl sisådär kan jag säga. Som vanligt är det svårt att hålla Ia intresserad en hel bana. Varje moment kan man väl få att fungera hyfsat, men på banan är det svårt.

Alldeles just när jag hade börjat skriva detta inlägg kom Ia in och ställde sig bredvid mig och skällde uppfodrande. Vad vill du? frågade jag och reste mig för att se vart Ia ville föra mig. Hon gick till soffan i vardagsrummet, petade på sitt tuggben och tittade på mig. Det var ingen tvekan om att det betydde "nu ser du till att kleta på lite leverpastej på det här benet, annars tänker jag skälla ut varenda spöke som rör sig i trädgården, under hela natten". Så det var ju bara att fixa leverpastejen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tosca kan tugga på sina gamla märgben hur länge som helst, tills jag slänger dem.
Har alltid funderat på om det är gott och nu vet jag att alla hundar visst inte tycker så.

Har du tittat in min blogg och har några päls-idéer??

Nu börjar jag bli nervös för uställningen, fastän vi åker dit för att träffa trevliga människor och hundar (en etta är bara en extra bonus).

Hundblues sa...

Ia får inga märgben hon får sådana där vita rullade saker, tuggrulle heter det nog egentligen.

Ja, nu har jag tittat in hos dig och skrivit om pälsen. Visserligen står det inget vettigt, men skrivit har jag gjort.

Du ska inte vara nervös (lätt för mig att säga som definitivt inte ska visa någon hund). Se det hela som en söndagsutflykt med fika och en massa hundar och människor att umgås med. Det kommer bli hur trevligt som helst.

Anonym sa...

Nämen, jag tog för givet att du ska visa Ia.
Kom igen nu!!!
Nån gång måste du ju göra det. Annars kommer jag tjat på dig om att börja träna tävlingslydnad med Ia.

Och tack för kommentaren i bloggen.

Anonym sa...

Tycker Ia är en utomordentligt smart hund som fixar leverpastej på sina tuggisar;)Här görs det som hos Helen...tuggas märgben läääänge och väl....Vill få en ska "klarifierad" ;)
Syns vi i Norrköping nästa helg? Eller ska ni inte ställa Ia där?

Må gott!

Hundblues sa...

Helena, Ha ha ha, kul skämt.

Tessan, låt mig då klarifiera detta med Norrköping. Vi har declinat den utställningen, så tyvärr ses vi inte. Där och så alltså.