torsdag 22 maj 2008

Dagboksblad 22 maj 2008

Kära blogg,
Idag har också varit en bra dag.
Godnatt bloggen.

PS
Eftersom frun hade planerat att som det heter, gå ut med jobbet, hade jag fått den stora äran att både hämta och lämna hund på dagis. Inget Vespaåkande idag med andra ord. Efter middagen gav jag och äldsta dottern ut på promenad med Ia. Och det är då själva fan. Igår när jag gick ensam med Ia, gick hon hur bra som helst. Idag när jag inte ägnade all min uppmärksamhet åt henne, gick hon inte alls lika bra. Fan vad hon drog rent ut sagt. Märkligt. Eller kanske inte.

När frun kom hem vidtog pälsvård. Hur fan ska vi hinna reda ut alla tovor till på söndag? Man kan inte tro att hon var nerklippt strax efter påsk. Är det någon som hällt gödning på vår hund? Eller har hon rullat sig i gräsmattegödsel?

Till kvällskaffet bakade jag en rabarberpaj. Det är gott med rabarberpaj och kaffe!

Inga kommentarer: