tisdag 13 maj 2008

Betyg på min Vespakörning

I morse när jag åkte till jobbet och just hade svängt ut från tomten ser jag hur våra grannar med sina barn är på väg till dagis. Ena barnet vinglar över hela vägen på sin cykel, och när dom hör att det är jag som kommer, vad gör dom då? Ingenting!. Det tycker jag är ett oerhört fint betyg på min körstil. Dom vet nämligen att jag ALLTID tar det väldigt lungt när jag kör. Hade det varit någon annan som kom hade dom ängsligt samlat ihop sina barn och hållt dem under stor uppsikt tills "faran" var över. Men inte när jag kommer körandes. Först när jag kom riktigt nära samlade dom ihop sina barn, för att underlätta för mig att passera. Det känns skönt tycker jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl skönt när grannarna har förtroende för det man gör.

Anonym sa...

Det känns skönt att höra. Bra att veta att man har skötsam vespaförare som bloggvän ;) Jag är stolt :)

Hundblues sa...

Alltså detta är egentligen ganska stort. Det är ju ett bevis på att jag uppfattas så som jag faktiskt vill bli uppfattad. En som visar hänsyn mot andra människor.