torsdag 2 juli 2009

Dagboksblad torsdag 2 juli 2009

I morse var det minsann ingen som väckte oss tidigt. Men lite senare väckte värmen oss. Och då var det för sent att gå ut på långpromenad med hund. Eftersom Hannah sent i går kväll bjudit in sig till oss idag på förmiddagen, stannade vi hemma och röjde lite samt bakade en rabarberpaj. När det började bli dags för Hannah att komma, ringer hon och säger att hennes bil inte startar. Batteriet urladdat igen. Så för att inte städningen och pajbakandet skulle gjorts i onödan åkte jag in till Hannah för att medelst startkabar få igång hennes bil. Det gick alldeles utmärkt och så småningom hamnade vi i vår trädgård med nybakad rabarberpaj. Hur trevligt som helst. Sedan fick någon tok för sig att vi skulle spela kubb. Problemet är att vår "kubbplan" ligger i skugga endast när det är molningt, och det var det inte idag. På grund av den höga värmen spelade jag inge bra, så Hannah och jag förlorade.

Efter middagen åkte vi till en närbelägen sjö så att Ia skulle få bada. Fortfarande vägrar hon simma, men hon vadar gärna i vattnet. Vi ska se om det kan finnas tillfälle att bada tillsammans med henne, då kanske hon törs simma lite.

Hemkomna från badet tittade vi på mitt sommarfavoritprogram på TV, Sommar med Ernst. Sedan blev det hundpromenad och så rundade vi av kvällen med fika och en nyinköpt DVD, Förnuft och Känsla, en alldeles ny version som vi inte sett tidigare. Nu ska jag bara dricka lite te, fixa lite med några bilder och sedan är det väl läggdags.

6 kommentarer:

Helena o Tosca sa...

Det är sällan Tosca vägrar simma....

Rabarberpaj låter gott, synd bara att skuggan saknades under spelet.

Hundblues sa...

Helena, rabarberpaj är gott. När kommer du hit och käkar rabarberpaj?

Helena o Tosca sa...

Jag ska spana i min kalender vad som passar så ska jag komma med förslag.
Och då vill vi ha Tristan med och söka tryffel också!

Hundblues sa...

Helena det låter alldeles utmärkt. Vi är borta nästa vecka och vecka 32, annars är vi nog hemma närsomhelst. Vecka 29 har jag semester och andra jobbar halvtid. Vecka 30 och 31 jobbar jag, men delvis "hemifrån" och andra jobbar halvtid, så vi är oerhört anpassningsbara.

Helena o Tosca sa...

Jag är också rätt anpassningsbar, utom att jag har semester v.32,33,34 och då är jag bortrest/har planer.
Men nåt ska vi väl få ihop. Återkommer!

Hundblues sa...

Helena, det låter bra.