lördag 18 juli 2009

Dagboksblad lördag 18 juli 2009

Hade lovat skjutsa äldsta dottern till tåget på morgonen, då hon tillsammans med Anton ska åka till Kungshamn på en veckas semester. Jävla orättvist, jag vill också åka till Kungshamn, men det blev ju inget Bohuslän i år för vår del. Skit!! Efter morgonfikat körde jag henne till tåget, och sedan åkte jag hem och trynade i sänget ett tag till.

Så småningom masade vi oss ut på en hundpromenad, för sent och för varmt förstås. Efter hundpromenad och frukost kom det obehagliga ögonblick då alla mina ursäkter och undanflykter inte längre funkade. Det var liksom bara att bita ihop, montera på dragkroken på nya bilen och åka och hyra släp. Sedan ägnade vi tre timmar, tillika tre vändor till återvinningsanläggningen för att få bort en massa skit från trädgården. (Jag hittade bland annat resterna från 2007 års julgran.) Efter detta var jag mer än lovligt trött.

Så småningom lagade jag middag och efter den åkte frun och jag in till Kungliga huvudstaden för att promenera hund på Kungliga Djurgården. Sedan hem, och därefter fastnade jag framför datorn med mina bilder. Där har jag nu suttit alldeles för länge och det är läggdags.

Inga kommentarer: