tisdag 21 juli 2009

Dagboksblad tisdag 21 juli 2009

Andra arbetsdagen efter semestern förflöt på ungefär samma sätt som första. Lungt och behagligt med andra ord. Och eftersom dagis är stängt och inga barn är hemma, har jag förmånen att få gå morgonpromenaden med Ia. Hon är jävligt bestämd på vilken väg vi ska gå, men jag är ännu mer bestämd. I morse bestämde jag "hennes väg". Jag hinner inte gå så långt, men i stort sett hela promenaden ägnar vi oss åt övningar/aktiviteter, och det märks verkligen hur roligt Ia tycker att det är.

Frun kom hem till lunch (arbetar halvtid), men hade inte promenerat hund alls när jag kom hem. Så efter middagen åkte vi iväg en bit, och promenerade sen i helt nya marker. Det var inte helt fel. Sedan hem för att titta på morden i Midsomer. När man ser på deckare på TV är det ganska frustrerande om man skulle somna mitt i för då får man inte reda på vem som var mördaren. Jag vet vem som var mördaren, men jag vet inte varför. Jag somnade nämligen men vaknade till lagom till att få se upplösningen. Men den var inte mycket värd när man inte följt med hela handlingen. Uppenbart är jag trött, så nu är det läggdags.

Inga kommentarer: