måndag 27 juli 2009

Dagboksblad måndag 27 juli 2009

Bara en vecka kvar till semester. Hurra! (Se så bra det är att dela upp sin semeser på två omgångar. Då kan man få bli euforisk två gånger över att det snart är semester.

Man skulle kunna tro att jag är vansinnigt stressad och har för mycket jobbet. Så är det nog inte, men likväl gjorde jag ett för mig smått legendariskt fel (har gjort det förr, flera gånger). Klockan elva gick jag och käkade lunch med Anders och Patrik, som sitter i rummen intill mitt. Halv tolv ringer Mikael (som sitter i ett annat hus) och frågar var vi ska ses och käka lunch. Ehhhh, förra veckan bestämde jag med Mikael att vi skulle käka lunch tillammans idag, men det hade jag fullständigt glömt bort när Anders och Patrik frågade om jag ville följa med och käka lunch. Jag har inga problem att stå för den jag är och det jag gör, men jag tyckte det var snyggare att låtsas som det regnade, så jag käkade en lunch till med Mikael. Efter två luncher var jag rätt så mätt och belåten.

På eftermiddagen åkte jag till stan och Vespaverkstaden för att få en den fortfarande trasiga plastkåpan efter stöldförsöket utbytt. När jag lämnade in Vespan kom det in en annan kund i butiken för att eventuellt köpa något åkbart. Börje (som äger butiken) började berätta för henne om lite olika scootrar (dom säljer inte bara Vespor där, utan även andra scootrar från Piaggio). Sedan började hon fråga mig om vad jag körde och vad jag tyckte. Medan Börje började skruva på min Vespa berättade jag för henne vad jag körde, vad jag kört och vad jag tycket hon skulle köpa utifrån vad hon berättat om sina önskemål. Sedan gick jag bort till Jam och tittade på gitarrer, och därefter tog jag en fika på det ställe som en gång i tiden hette The Cookbook café. Efter en dryg timme var jag tillbaka på vespaverkstaden och då visade det sig att kunden som jag berättat för vad jag körde och varför, hade provkört den scooter jag rekomenderade och hon hade nästan bestämt sig för att beställa en sådan. Fan, man kanske skulle bli Vespasäljare.

På kvällen åkte vi hem till bekanta och käkade blåbärspaj (Hannah, utan balsamvinäger) och hade det trevligt. Därefter hem och hundpromenad och nu är det läggdags.

Inga kommentarer: