torsdag 9 juli 2009

Dagboksblad torsdag 9 juli 2009

Tänkte att jag skulle åka in till stan på morgonen för att fotografera, men när jag vaknade klockan sex var det molnigt och inte alls något fint ljus. Jag somnade om, och vakande vid åtta i stället. Efter en snabb frukost åkte jag i alla fall till stan för att fotografera, men det gick inge bra. Dels var det fortfarande tråkigt ljus, och dels var jag inte på humör, en spillover från gårdagen.

Emellertid gjorde jag ett tappert försök och sedan åkte jag hem. Vi bestämde sedan att vi skulle åka till Gunnebo slott och fika, men det började regna mycket lägligt för att omintetgöra den planen. Det blev i stället till att fika hemma. Men man kan ju inte sitta hemma en hel dag, så något var vi ju tvungna att hitta på. Vi funderade ett tag på att åka till Oslo, men kom fram till att kexfabriken i Kungälv skulle vara ungefär lika roligt. Så vi åkte till Kungälv och köpte kex av andrasortering.

Med bilen full av kex återvände vi hemåt, och när vi kom hem var det dags att börja laga middag. Lagom till att middagen var färdig ringde min mellankusin och bjöd in sig med familj till middag. Roligt att få träffa dom. Det var länge sedan, och vissa hade vi inte träffat alls tidigare.

Efter middagen körde vi barn till stan för att de skulle träffa UNF-kamrater, och sedan raskt hem för att hinna titta på Ernst. Bortemot elva blev det dags att hämta hem barn från stan, och nu återstår väl bara lite datorarbete innan det är läggdags.

Inga kommentarer: