fredag 24 juli 2009

Dagboksblad fredag 24 juli 2009

Ett jävla regnväder var det när jag vaknade i morse, och köra Saab lockade mer än köra Vespa. Detsamma gällde för frun, och hon han sno Saaben innan jag käkat frukost. Men lagom till jag skulle åka hade det sluta regna och det blev en ganska skön tur till jobbet.

Vem fan lägger ett möte mellan 14 och 16 en fredag mitt i juli??? Inte var det jag i alla fall, men likväl var jag tvungen att gå på det mötet, så hem kom jag inte förrän bortemot halv fem. Då åkte vi och handlade och så hem för att laga mat. Eftersom vi fått med oss lite kantareller hem från landet, var kantarellsåsen ett faktum även idag. Frågan var bara vad man skulle ha till den. Ärtsoppa? Blodpudding? Fiskpinnar? Sushi? Näe, kyckling så klart, så det blev det.

Efter middagen promenerade vi hund, och på vägen hem passerade vi videouthyrningen och hyrde där på yngsta dotterns önskemål Yes Man med Jim Carrey. Den har vi sett på nu, och vi har återigen promenerat hund. Och nu drar det ihop sig till läggdags.

Inga kommentarer: