måndag 13 juli 2009

Dagboksblad 13 juli 2009

Så börjar då sista semesterveckan, och frun har redan börjat arbeta, men bara halvtid. Dagen började med morgonkaffe och en stund framför datorn, sedan frukost och så hundpromenad. Därefter begav jag och yngsta dottern oss in till stan för att plocka upp frun på jobbet och så en lunch/fika på Lasse i Parken. Detta anrika café som har serverat mig ett oräknerligt antal cheesecake och zoegakaffe. Nu har dom bytt ägare, och även serverat mig sin sista cheesecake. De nya ägarna satsar mer på mat och alkohol än fika. Dom hade visserligen fortfarande hemlagad cheescake, men den var inte alls lika god som tidigare och så var den svinaktigt dyr. Inte heller serverade dom gott Zoegakaffe, utan bara äckligt Gevaliajunk.

Sedan, efter diverse misslyckade ärenden i stan, satte vi kurs på Svenska bil, för att hämta den nya bilen. Allt var bra, utom det faktum att bagageluckan var full med tillbehör och vinterdäck, så endast två personer fick plats i bilen, och vi var ju tre. Det löstes genom att jag åkte bort till den däckfirma som mitt företag anlitar för förvaring av de däck som inte används (vinterdäck på sommaren och sommardäck på vintern). Därefter blev det plats för alla tre och vi kunde åka hem.

Sedan körde vi äldsta dottern med anton till bussen och passade på att handla på vägen hem. Hemma var det i princip dags att laga middag, och när den var lagad åkte vi till svärmor för att hämta den post som hon tagit hand om åt oss under förra veckan. Där passade vi också på att kvällspromenera hunden. Sedan åkte vi hem för att titta på kommisarie Montalbano och fika. Nu ska jag strax gå ut med hunden (släppa ut henne i trädgården är inge roligt på kvällen, för trädgården är så full av grodor som hon vill jaga.)

Inga kommentarer: