söndag 19 juli 2009

Dagboksblad söndag 19 juli 2009

Sista dagen innan jag får börja jobba igen, hur firar man det? Med morgonfika på sängen såklart. Och sedan hundpromenad. Och så fortsatte vi att röja på tomten. Bara för att en massa skit är körd till tippen betyder det inte att tomten är ren och snygg. Det betyder bara att nu kommer man åt att rensa ogräs, klippa häcken och framför allt, plocka smultron. Årets skörd blev runt en halv liter.

Vi hade kommit till den suveräna idén att käka middag i stan, fru och barn (det enda hemmavarande) hade bestämt sig för att gå på bio och se Harry Potter klockan 6. (Själv går jag inte så ofta på bio, senast var när Sagan om konungens återkomst gick. Det är ju mycket bekvämare att se filmen hemma i TV-soffan, då kan man ju dessutom mysa med hunden. Men ska jag gå på bio ska det vara på en riktig bio, som Skandia eller Park i Stockholm. Astoria finns ju dessvärre inte längre.) Middagen var planerad att förtäras på Cassi på Narvavägen. Dom brukar inte ha sommarstäng, och dom brukar ha öppet på söndagar. Men idag var det inte öppet. (Semesterstängt visade det sig när jag tittade på hemsidan.) Eftersom plan B saknades utbröt panik. När paniken lagt sig åkte vi till Söder och käkade hamburgare på MississippiIn. Det var alldeles utmärkt det också. Sedan åkte jag hem, satt vid datorn och mina bilder en stund, promenerade hund en stund och tittade på TV och fikade en stund, och sedan kom familjen hem. Då blev det kvällsmat, och nu har jag suttit framför datorn en stund, och nu torde det vara läggdags.

2 kommentarer:

Helena o Tosca sa...

Vad tyckte familjen om Harry Potter - filmen då?

Hundblues sa...

Bra, tror jag.