söndag 12 juli 2009

Dagboksblad söndag 12 juli 2009

Så var det dags för hemfärd. Vi rusade upp runt åtta, och fan vet hur det gick till, men halv tio var vi klara att åka, vilket vi också gjorde. Det är bara att konstatera, nya bilar är alltid trevligare än gamla bilar. Den här låne-Saaben har verkligen levt upp till alla våra förväntningar på vår nya bil. Till och med Ia har ju uppskattat den. Det är inte alls speciellt svårt att köra för fort med den. Det är ju en svart Saab 95, och det medför en viss respekt. På vägen till Göteborg slängde jag mig ut i omkörningsfilen efter en bil som just kört om oss, och drog på ganska bra. Jävlar vad den bilen som just kört om oss fick bråttom att bromsa ner till laglig hastighet och gå in i innerfilen. Jag skulle gissa att trafikpolisen gärna använder just svarta Saab 95.

När vi kom hem åkte vi och handlade, lagade mat och sedan var det hundpromenaddax. Därefter vidtog der nästan roligaste med alla resor; att packa upp. Sedan var det fika, TV-kväll och i princip läggdags.

2 kommentarer:

Yvonne och Galotterna sa...

Färgen behöver inte nödvändigtvis vara svart, men det är väldigt ofta en Saab, som kör upp i bakdelen på "för snabba" bilar.

Själv tillhör jag kategorin, som gärna släpper förbi alla Saab:ar, oavsett färg och modell. Man kan aldrig så någa veta. ;-)

Hundblues sa...

Och jag brukar tillhöra kategorin som inte behöver vara rädd för svarta saabar. Och skulle jag någon gång köra för fort ser jag alltid till att det finns någon som kör ännu fortare.