onsdag 15 juli 2009

Dagboksblad tisdag 14 juli 2009

Vaknade tidigt, och fick den smarta idén att sortera alla våra CD-skivor i bokstavsordning (dom har sedan något år tillbaka legat i en helt annan ordning, fråga mig inte vilken) samt kontrollera om dom fanns rippade till MP3 på datorn. Det visade sig vara ett mer omfattande projekt än jag trodde. Det visade sig nämligen att vi har i runda slängar 350 CD-skivor. När detta var gjort åt jag frukost och släpade sedan ut hunden på en morgon-, eller snarare förmiddagspromenad. Det var rackarns varmt, så vi gick inte så långt, men vi jobbade en del tillsammans. Kul tycker jag.

Hemkommen från promenaden begav jag mig till stan, plockade upp frun och så gick vi till en fotoaffär för jag ville titta på en ny kameraväska. Det gick inge vidare, så då gick vi och käkade en smörgås, och så åkte vi hem. När vi kom hem hade den boken jag beställt på CDON kommit. Det blev ryggläge i hammocken och så började jag läsa. Så småningom åkte frun iväg för att tillsammans med sin syster titta på lägenhet åt systern. Lite senare åkte jag och yngsta dottern iväg för att plocka upp äldsta dottern och sedan plocka upp frun för att åka till stan för att käka middag på en kinarestaurang, som vanligtvis är väldigt bra. Där kan man till och med få kinesisk mat.

När vi käkat mat och efterrätt åkte vi hem, och kvällen avslutades för somliga framför TV:n och för somliga andra framför datorn.

Inga kommentarer: