tisdag 28 juli 2009

Dagboksblad tisdag 28 juli 2009

Tisdag är raggmunksdag på lunchrestaurangerna runt mitt jobb, men nu i sommartider är de flesta restauranger stängda, så det blev ingen raggmunk till lunch. Det blev carbonara i stället. Dubbellunchen från igår hade så sakta börjat sjunka undan, så det gick bra att äta.

Efter jobbet åkte jag in till stan och Scandinavian photo för att titta på en liten enkel och lätt kameraväska. Jag hittade en. Därefter åkte jag ut till Brostugan på Kärsön (ett känt tillhåll för bil- och motorcykelintresserade i Stockholmsområdet, eftersom dom samlas där varje onsdagkväll för att beundra varandras fordon). Där sammanstrålade jag med fru och diverse andra bekanta för att fira en födelsedag med minigolf och mat. Det var en av våra gemensamma bekanta, jag har känt henne långt innan vi föddes (våra föräldrar umgicks) och frun och hon gick i gymnasiet tillsammans, som fyllde år. Efter minigolf, mat och fika åkte vi hemåt och födelsedagsföremålet följde med hem till oss. (I vanliga fall bor hon i Linköping men hon var här med familjen för att fira sin födelsedag med sina föräldrar och syskon och syskonbarn och lite annat löst folk.) Det blev hundpromenad och sedan te och rostat bröd, och nu kör frun hem henne (ja, inte till Linköping, utan hem till hennes föräldrar där hon bor när hon hälsar på här) och sedan är det väl läggdags.

Inga kommentarer: