torsdag 30 juli 2009

Dagboksblad torsdag 30 juli 2009

Efter jobbet begav jag mig till stan för att hämta mina nya glasögon, och jävlar vad jag läser bra nu. Det är stor skillnad mellan de gamla läsglasögonen och dessa nya.

Efter middagen la frun några spår åt Ia medan jag tvättade husvagnen. Sedan gick vi dessa spår, och enligt frun går spårandet bättre och bättre. Men ett av spåren låg ganska öppet och det verkade som om det blåst i väg en aning. Med lite hjälp hittade dock Ia fram till alla tre godishögarna.

Efter spårande och hundpromenad började vi packa husvagnen inför nästa veckas semester. I morgon sätter vi kurs mot Simrishamn. Dock lär vi inte köra hela vägen. Det är 65 mil och vi måste jobba lite på förmiddagen. Vi får se hur långt vi kör. Från lördag har vi emellertid bokat plats på Tobisviks camping (var annars?) så då ska vi vara där. Det är trots allt en hel del att packa i vagnen, även om den är vårrustad, och allt kan man inte packa kvällen före. När vi hade packat allt som är möjligt att packa (nästan) blev det fika och Djurpolisen på animal planet, innan det nu är dags att sova.

Inga kommentarer: