lördag 28 februari 2009

Dagboksblad lördag 28 februari 2009

Eftersom jag av någon anledning gick och la mig tidigt igår kunde jag rasa upp ganska tidigt i morse också utan problem. Vilket passade bra, för mitt kaffe var slut. Det blev till att rosta nytt kaffe, vilket tar en stund. Sedan var det morgonfika och strax därefter frukost. Och så hundpromenad. Vi gick inte så väldans långt, för vi hade en del att pyssla med. Efter hundpromenaden åkte vi och helghandlade, och sedan åkte jag till stan. Jag skulle köpa mer papper till äldsta dottern, som håller på med sitt enskilda arbete i skolan. Hon har lärt sig kalligrafi och ska skriva texten till Förklädd Gud. Det gör hon på stora gula papper som bara finns att köpa i stan. Hon hade slösat bort fler papper än planerat på felskrivning. Jag köpte också nytt espressokaffe när jag ändå var i de kvarteren.

Därefter begav jag mig till musikaffären Jam, för att köpa ett reverb-box. Min gitarrförstärkare saknar reverb, så jag behövde en separat box. Nu är jag den lycklige ägaren till boxen Holy Grail. Samtidigt köpte jag ett gitarrställ för att kunna ställa gitarren på golvet. Efter dessa inköp begav jag mig till Stampen, där jag stämt träff med en arbetskamrat. Vi skulle undersöka hur Stampens Blues-jam fungerar. Men det var en grym besvikelse. Husbandet spelade alldeles för mycket själva utan att släppa fram andra musiker. Och ena gitarristen i husbandet lät för jävligt. Det måste varit fel på hans förstärkare, och nu är det fel på mitt öra. Han spelade så jävla högt och orent så diskanten försvann på mitt högeröra. Hoppas den kommer tillbaka. Det var i alla fall alldeles för mycket jimie henrix och för lite Blues.

Kvällen ägnades åt melodifestival, och så har jag arbetat lite med bilder, och framför allt, spelat gitarr med mitt nya reverb. Det låter faktiskt riktigt bra. Ska nog spela någon timme till eller så.

Inga kommentarer: