lördag 21 februari 2009

Dagboksblad lördag 21 februari 2009

Vaknade onödigt tidigt, så det enda vettiga var att göra morgonfika. Sedan var det enda vettiga att ligga och dra sig en stund innan vi rasade upp för att göra frukost. Därefte begav vi oss ut på hundpromenad. Det var ju ett strålande väder, man verkligen kände att våren var i antågande, och jag funderade på hur många dagar det var tills jag kunde plocka fram Vespan.

När vi kom hem svidade vi om och begav oss iväg på presentköparstråt. Kvällen skulle spenderas hos bekanta, vars dotter fyllde 16. Presenten blev en bakbok, Klassiska kakor på nytt vis av Mia Öhrn. Åter hemma käkade vi lite korv, slog in lite presenter, gjorde ingenting, gick ut med hund, spelade gitarr, duschade och begav oss så småningom iväg till kalaset. Födelsedagsföremålet hade bestämt att kalaset skulle vara en tidsmaskerad, förlagt till 1800-talet, men eftersom jag har kläder av 1700-talsmodell (som jag använder när jag uppträder som Bellmansångare), hade dom i inbjudan varit vänliga nog att skriva tidsmaskerad 1700-1800-tal. Nåväl, iförd linneskjorta och mollskinsbyxor åkte vi på kalas. Vi åkte bil, och det var bara jag som var utklädd. Övriga familjen skulle få låna kläder av värdfamiljen och skulle byta om där.

Kalaset var väldigt trevligt, och det serverades god mat, bl a ostkaka som dom hade gjort själva. Vi sjöng och lekte en massa tramsiga lekar och hade en väldigt trevlig kväll. Även yngsta dottern, för hon kunde smita ner i källaren och titta på melodifestivalen. När vi så småningom kom hem tittade hela familjen (utom jag förstås) på den inspelade melodifestivalen. Jag hamnade framför datorn (konstigt), och nu är det väl dags att lägga sig.

Inga kommentarer: