onsdag 25 februari 2009

Dagboksblad onsdag 25 februari 2009

Frun i Dannmark, fan då får man ju laga frukosten och hämta tidningen själv. Inge bra! Lämna och hämta hund får man också göra. Inte heller någe bra när man har en massa på jobbet att göra. Men nu är det så och det är inget att göra något åt. Till middag bestämde jag mig för att göra raggmunk. Det får man sällan hemma (dvs aldrig) och den de serverar på jobbet är inte raggmunk, det är rårakor. Skillnaden är att rårakor inte är gjord av pannkakssmet, utan bara av råriven potatis. Det blev i alla fall väldigt gott mer raggmunk och stekt fläsk. Sedan vidtog hundpromenad och därefter var det dags att köra äldsta dottern till hennes basketträning. Hemkommen från det gjorde jag en rejäl sanering i köket, hjälpte yngsta dottern med photoshop, och sedan var det dags att hämta hem basketspelaren. Nu sitter jag framför datorn och ska alldeles strax gå och lägga mig.

Inga kommentarer: