tisdag 24 februari 2009

Dagboksblad tisdag 24 februari 2009

Har just kommit hem från styrelsemöte i ordenssällskapet. Frun är i Dannmark så Ia är helt och hållet mitt ansvar. Just när jag skulle börja skriva detta inlägg hör jag hur det krafsar misstänkt från vardagsrummet. Jag går dit och ser hunden ligga och krafsa under pianot, och vad har hon krafsat fram? En död mus? Nix, det är väl ingen katt vi har. Fruns saknade mössa? Jajjamensan, det är ju en lagotto vi har. Troligen har Ia snott mössan i ett obevakat ögonblick och stoppat in den under pianot.

Idag är det fetisdag, och därför böjd jag ordensbröderna på semla på mötet. Sålunda har jag denna dag dragit i mig två semlor. För många (mindre insiktsfulla människor) är det denna dag man äter årets första, och i värsta fall enda semla. Själv har jag säkert klämt en 10-15 semlor redan, och fler ska det bli. Men inte i kväll. Jag tål nog egentligen inte semlor. Efter en fyra fem stycken mår jag faktiskt inge vidare. Måste nog uppsöka läkare inför nästa semlesäsong.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snott en mössa? Inte då, inte en lagotto....

Hundblues sa...

Helena, du menar att Tosca aldrig snott något och gått och gömt? HA! Det tror jag vad jag vill om.

Anonym sa...

Nädå, hon går inte och gömmer nåt - hon studsar iväg i full fart för det mesta, så hon avslöjar sig själv på en gång.

Hundblues sa...

OK, då tror jag dig. Det beteendet känner jag också igen.