torsdag 19 februari 2009

Dagboksblad torsdag 19 februari 2009

Eftersom frun skulle komma hem sent var jag tvungen att hämta hund, och därmed också lämna hund, eftersom jag ville ha bilen om jag skulle hämta. Sålunda var jag hyfsat tidigt på jobbet, och åkte också därifrån hyfsat tidigt. Kvällen bestod, förutom av matlagning och därtill hörande nöjen, att handla namnsdagspresent till äldsta dottern (ja vi firar namnsdagar. Varför inte, det ger ju en anledning till fest) och sedan fira hennes namnsdag. När vi handlade en present till henne passade jag på att köpa mig själv en namnsdagspresent också. Inte för att jag har namnsdag nu, men för att jag hittade en box med en massa John Wayne-filmer, och det behövde jag. Jag har visserligen en himla massa western-filmer hemma som jag aldrig hunnit titta på, men någon gång ska det bli av.

När dottern var färdigfirad (gjordes med semla, vad annars) satte jag mig för att läsa en projektledarprocessbeskrivning, som jag förväntas ha synpunkter på. Det var fan det värsta jag läst. I princip allt var fel. När jag gjort slut på min rödpenna gick jag och satte mig vid datorn, och här sitter jag nu.

Inga kommentarer: