torsdag 12 februari 2009

Dagboksblad torsdag 12 februari 2009

Av någon konstig anledning lyckades jag lägga mig i tid igår kväll. Följdaktligen borde jag varit utsövd redan klockan 6. Därför rusade jag glatt upp strax efter sex, för att sekunden efteråt upptäcka att det inte stämde. Jag var inte alls utvilad. Men hur det nu var lyckades jag masa mig iväg till jobbet hyfsat tidigt, och fick på så sätt en massa saker gjorda. Och bortemot halv sex kunde jag gå hem med gott samvete.

Till middagen hade frun lagat tjockpannkaka. Vi har tidigare haft lite olika uppfattning och hur tjock en tjockpannkaka ska vara, men nu har vi pratat ihop oss och kalibrerat oss med lite olika ugnsformar, så nu blir den perfekt. Och det är vansinnigt gott med jordgubbssylt.

Kvällen i övrigt ägnas åt att göra ett bildspel med bilder från en viss del av semestern. Dessutom har jag hjälpt yngsta dottern med hennes engelskaläxa. Klockan är mycket nu, men bildspelet är inte klart, och jag kan inte sluta förrän jag är nöjd.

Inga kommentarer: