söndag 31 maj 2009

Dagboksblad söndag 31 maj 2009

Man blir lite trött av kennelträffar. I synnerhet när man har trevligt. Därför sov vi ganska länge i morse. När vi väl kommit upp var det för varmt för att gå hundpromenad. Frun tog en kort sväng i skogsbacken medan jag satt framför datorn och tittade på bilderna från gårdagen.

När hunden var promenerad kände frun sig tvungen att åka och köpa en blomma till mor eftersom det var mors dag. I vår familj skiter vi fullkomligt i sånt. Själv satt jag framför datorn och flämtade i värmen, och så småningom gick jag ut och la mig i hammocken. Hammock, det måste vara en av världens bästa uppfinningar.

När frun kom hem efter att ha fullgjort sina plikter såsom dotter och medmänniska, gick vi, trots den oanständiga värmen på en liten kort hundpromenad. Hemkomna från den var det dags att hämta yngsta dottern vid tåget, då hon varit på fest och sovit över hos en kamrat. Sedan fikade vi i trädgården. I skuggan. Och sedan var det strax dags att hämta nästa dotter vid tåget. Hon hade varit i Barcelona en vecka på klassresa och studerat arkitektur.

Till söndagsmiddag åt vi något så festligt som hemlagade köttbullar och stuvade makaroner. Och sedan hade det blivit så svalt så man kunde börja göra lite nytta i trädgården. Jag klippte gräset och började gräva ner en sån där kantlist som man har i en rabatt mot gräsmattan så inte gräsmattan ska välla in i rabatten. Men det var fortfarande jävligt varmt ute, så jag la ner den verksamheten, och i stället gick vi på hundpromenad. Hemkomna från den fikade vi och åt årets första rabarberpaj. Ja jag vet att det låter sent, men våra jävla rabarber är fortfarande alldeles för små och klena för att ge speciellt mycket. Det var i alla fall en himla god paj, och till fikat tittade vi på bilderna från dotterns Barcelonaresa. Nu har det nog blivit dags att gå och lägga sig, så man orkar upp i morogn bitti. Och helvete, jag har ju ingen Vespa att åka till jobbet på. Hur fan åker man till jobbet om man inte har en Vespa? Ja buss kan man åka, men bara på vintern. I morgon kväll ska jag åka och hämta min fars gamla, ännu inte sålda/skrotade bil. Den saknar AC jag får dra ner alla rutorna så kanske det känns som om jag körde Vespa.

Inga kommentarer: