torsdag 28 maj 2009

Dagboksblad torsdag 28 maj 2009

Efter en ganska lång dag på jobbet med många utmaningar (t ex hitta sätt att spara 30 miljoner kronor i en budget på 70 miljoner på årsbasis) var det dags för styrelsemöte i IOGT-NTO-föreningen. Idag hade vi mötet hemma hos vår vice ordförande. Hon har en whippet. Jag har inte tidigare haft möjlighet att på allvar träffa den hunden, men nu gjorde jag det. En himla mysig hund, mycket pussigare än Ia. Ordentligt blöt blev jag. Precis så som en hund ska vara. (Vad ska man annars ha hund till?) Det blev ett långt möte, så långt att jag var tvungen att åka hem tidigare, för att läsa yngsta dotterns uppsats inför inlämnandet i morgon. Det var sju långa sidor om varför Jugoslaviens delning skedde med våld, men Tjeckoslovakiens delning kunde ske mycket fredligare. Inget enkelt ämne, men om man vill ha MVG måste man ju satsa ganska högt. Det hade hon gjort, och bra hade det blivit tycker jag. Nu återstår väl inte så mycket mer än att gå och lägga sig.

Inga kommentarer: