lördag 16 maj 2009

Dagboksblad lördag 16 maj 2009

Lördagen var för de flesta deltagarna på husvagnsträffen vikt åt en bussutflykt med besök på bl a Lövsta bruk och Knut-masso-muséet i Gimo. Vi som hade hund valde dock att stanna hemma. Efter frukost promenerade vi ner till samhället och köpte bl a Österbybullar på bageriet. Vi hittade också en bra sele till Ia i en diverseaffär. Sedan gick vi hem och fikade. Då jag skulle underhålla med Dan Andersson på kvällen ägnade jag sedan en god stund åt att repetera lite inför det framträdande. Sedan var det dags för en eftermiddagspromenad. En bit bort pågick det någon slags tävling eller träff för arbetshästar. Det var en massa hästar, nordsvensk och ardenner bl a, som harvade och vältade och sådde på en åker. Roligt att se hästar som arbetar.

Sedan gick vi vidare bort till herrgården och den keramiska verkstad som ligger i en av stallängorna. Där köpte vi något keramiskt, ett fat att lägga tomatsallad på tyckte jag det såg ut som. Sedan gick vi hem och käkade middag.

På kvällen var det samkväm och jag utgjorde det kulturella inslaget. Jag framträdde med samma Dan Andersson-program som jag gjorde på IOGT-NTO-föreningen den 29 april. Och sedan var det bara att gå och lägga sig. TV kunde vi inte titta på, för digitalboxen som vi tidigare haft i husvagnen har mina föräldrar fått till landet, då deras egen inte fungerade längre. Jag tänkte vi inte behövde den, för vi kunde ju ta våran hemmabox till husvagnen. Problemet denna gång var dock att våra barn inte följt med på denna tur, och dom ville ha hemmaboxen hemma för att titta på melodifestivalen. Så då fick vi klara oss utan TV. Men det går det också. Man kan ju sova.

Inga kommentarer: