fredag 22 maj 2009

Dagboksblad fredag 22 maj 2009

HA! Jag är ledig. Företaget har liksom stängt idag. Men det är inga problem, jag har rutiner för att hantera en vanlig fredag som man inte måste jobba på. Förslagsvis börjar man dagen med en morgonfika, vad annars. Eftersom frun inte är ledig, och eftersom hunddagis är stängt, pockar en hundpromenad på uppmärksaheten, men först en frukost.

När frukosten är avklarad kör jag äldsta dottern till en tygaffär där hon köper tyg till sin studentklänning som hon ska sy. Sedan kör jag henne till närmsta köpcentrum, och sedan åker jag vidare till plantagen. Planen var att där handla mer gödsel till gräsmattan samt gräsfrön. Dessutom några plantor till kryddträdgården. Deras utbud av kryddväxter består av en stor samling basilika, och så lite vissen timjan. Inget utbud man blir imponerad direkt. I stället beger jag mig till Elgiganten, på jakt efter en inspelningsbar DVD. Det har jag tänkt köpa ända sedan jul, men det har liksom inte blivit av, men det blev det nu.

När jag kom hem hade frun kommit hem, och vi åkte till Ikea och MediaMarkt. Det sistnämnda är en affär jag inte tidigare besökt, och eftersom jag behövde en extern hårddisk kunde man ju lika gärna testa den affären. Och dom hade hårddiskar, och till bra pris.

Till middagen kom fruns syster på besök, och sedan spelades det spel hela kvällen. Inte riktigt min grej, så jag har till stor del suttit framför datorn och grejat med bilder.

Inga kommentarer: