fredag 8 maj 2009

På väg in i en ny fas i livet?

Jag har fått ett personligt brev från HSB. I HSB har jag inte varit medlem de senaste 8 åren, så att jag skulle stå kvar i något slags medlemsregister tvivlar jag på, för detta är det första jag fått från dem sedan jag avslutade mitt medlemskap. I det här brevet informerar HSB mig om nybygda lägenheter som de tycker jag ska komma och titta på. En trea för 1,6 MSEK. Jag bara undrar på vilka kriterier dom har sorterat fram mig. 40+ och barn som snart flyttar hemifrån samt hyfsad inkomst? Skilsmässa trolig, vill nog bo nära naturen men ändå nära till golfbanan. Jag funderar på att skicka tillbaka brevet till HSB och säga att jag inte tänker skilja mig och att jag inte spelar golf.

2 kommentarer:

Avataria sa...

Visst är det roligt, det där med målgruppstänkandet! Framför allt är det så roligt att känna att man är dem på spåren - beteendevetarna som de betalar miljonbelopp för att tala om hur de ska tänka...

Hundblues sa...

Riktigt så avancerat tänkte jag faktiskt inte. Men du har ju helt rätt. Frågan är bara om jag har det i mina tankar.