fredag 15 maj 2009

Dagboksblad fredag 15 maj 2009

Ett tappert försök gjordes att komma tidigt från jobbet, och det gick väl sisådär kan jag säga. Halv fyra gränslade jag Vespan och begav mig hemåt. Meningen var att vi direkt skulle åka iväg till Österbybruk på träff med MHF:s campingklubb igen. Men innan vi kunde åka var vi tvungna att handla och att packa husvagnen. Och när vi äntligen var färdiga att åka och jag hade krokat på vagnen på bilen, upptäcker jag att den adapter som ska sitta på bilens elkontakt för att husvagnens dito ska passa, saknas. Någon jävel har snott min adapter!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad gör man i detta läge? Var någonstans får man tag på en ny adapter en fredagseftermiddag? Frustrationen är total. Efter en stunds tankeverksamhet bestämmer jag mig för att några bekanta borde ha en sån adapter. Jag ringer och frågar, och visst har dom det, och dom ska inte ut med sin vagn i helgen. Vi åker dit och hämtar den, och sedan kan vi bege oss iväg till Österbybruk. Det var verkligen trevligt att komma dit igen, och campingvärden Marie sa att "där kan ni stå, där stod ni ju förra året." Vilket minne, klart man känner sig välkommen då.

Det är lite kallt i vagnen, men med en rejäl fläkt får vi snabbt upp temperaturen och efter middag och hundpromenad kan vi gå och lägga oss utan att frysa det minsta.

Inga kommentarer: