torsdag 14 maj 2009

Dagboksblad torsdag 14 maj 2009

På sitt sätt en lite tråkig dag. Jag var tvungen att både lämna och hämta hund. Det är i och för sig inte tråkigt, men att inte kunna åka Vespa till jobbet är tråkigt. Orsaken till min inblandning i hundlogistiken var att frun idag skulle uppmärksammans och firas för sin oförmåga att självmant byta jobb. Hon har arbetat 25 år för samma arbetsgivare, och sådant belönas i det företaget med guldklocka, guidad tur i Stockholm (främst intressant för de i företaget som arbetar och bor på andra orter än Stockholm), lunch på Soliden och middag på Grand Hotel. Själv ägnade jag kvällen åt att deltaga i IOGT-NTO:s så kallade femkamp. Ett samarrangemang mellan ett flertal lokalföreningar av IOGT-NTO. Vi besökte höll till i något som heter Sinnenas örtagård ute i Hässelby. När vi hade femkampat och fikat var det dags att åka hemåt, men jävlar vad kallt det var att köra Vespa. När jag kom hem såg jag att det var bara fem grader varmt ute. Icke förty tog jag hunden på en kvällspromenad. Det blev inte en så lång promenad, men väl aktiv. Det var samarbete och övningar i stort sett hela promenaden. Det kändes både bra och roligt. Väl hemkommen blev det en stund framför datorn, och nu är det läggdags.

Inga kommentarer: