onsdag 20 maj 2009

Dagboksblad onsdag 20 maj 2009

Tidigt som fan steg jag upp (efter fyra och en halv timmes sömn) och masade mig ner till taxin som tog mig till flygplatsen för vidare transport till Göteborg. Mötena gick i ett och sedan var det dags att ta taxi tillbaka till Landvetter, och så flyga hem.

Eftersom våra barn inte var hemma bestämde vi oss för att gå ut och käka middag på någon trevlig restaurang. Det blev den lokala italienska kvarterskrogen på Frejgatan. Väldigt gott, och förbannat mätt blev man. När vi kommit hem tog jag Ia på en kvällspromenad. När vi gått ett stycke möter vi en hund med husse. Den hunden har jag skrivit om tidigare, det är en blandning av fyra raser. Lite knepigt, men det verkar vara en snäll hund när man möter den. Nu i kväll var den lös, och den satte av i full fart mot oss. Inte alls aggresiv utan bara full fart framåt. Husse ropade på henne, men inte fan hjälpte det. Jag var ju på intet sätt rädd, varken för egen del eller för Ias, men det är i alla fall inget sunt beteende med en ägare som inte har bättre koll på sin hund. Därför tänker jag att-va-fan, går rakt mot hunden och så vrålar "lägg av", varpå den tvärvänder och lommar tillbaka till husse. Sedan ber jag om ursäkt och sa inte alls vad jag tyckte, utan var väldigt förstående för att det kan bli så ibland, men jag sa också att hunden nog behövde det, och husse höll med. No hard feelings alls. Men nu vet jag att det kan funka att ryta åt en hund som stormar fram mot en.

Nu ska vi dricka te, och sova till något djurprogram på TV.

2 kommentarer:

Helena o Tosca sa...

Man kan även kasta ut armarna så man blir riiiktigt stor och ser stöddig ut!
Det har jag fått göra med en hund som inte bara ville hälsa....

Hundblues sa...

Sant Helena. Jag tänke att om hundägaren säger att hunden inte är farlig skulle jag svara "Det ser jag. Hade jag trott att den var farlig hade jag gjort något helt annat."