söndag 24 maj 2009

Dagboksblad lördag 23 maj 2009

Fortfarande ledig, och bara lördag. Morgonfika med smörgås och sedan hundpromenad. I regnet. Varför måste det regna när man är ledig? Vi som hade tänkt arbeta i trädgården idag. Emellertid, när vi kommer hem sätter vi plan B i verket. Det betyder städa inomhus. Det gör vi, och sedan har det slutat regna så pass att man kan gå ut. Och i och med det blir hallonlandet iordningjgort, liksom delar av rabatten där vi brukar odla grönsaker, men troligen kommer att odla något annat i år.

Efter en hel del slit i trädgården blir det dags att laga middag, vilket vi gör, och sedan äter. Därefter sitter jag lite framför datorn, frun promenerar hund, och vips har klockan blivit nio, och då ska vi titta på Henrik Schyfferts direktsända show från Cirkus i Stockholm. Nu har vi fikat, jag har bakat av bröden som jag satte degen till i morse och nu ska jag pilla lite på några bilder innan jag ska lägga mig.

Inga kommentarer: