lördag 2 maj 2009

Dagboksblad lördag 2 maj 2009

Idag har vi varit på mina föräldras land för att fira lilla mammas födelsedag. Men inte ens lilla mammas födelsedag kan stoppa min morgonfika. Och till frukost blev det, som tidigare indikerats nybakat bröd.

Ia tycker det är extra roligt att komma till landet. I alla fall verkar det så, för hon blir helt tokig när vi kommer dit. Dessutom, eller kanske just därför, kan får hon springa lös på den stora åkern utanför tomten. Skulle nog tro att det är något hon gillar. Dessutom kan hon käka en massa bajs ostört. Det hör ju inte till rutinerna för hundägarna i traken att plocka upp bajs efter sina hundar när dom bajsar på åkern, eller i diket.

Efter fika, promenad, god middag, mer promenad och mer fika var det dags att åka hemåt, och vi hann precis hem till Babben & Co (Hurra vilken tur, tyckte jag kanske inte, men väl någon annan. Jag satte mig i stället framför datorn för att mecka bilder. Jag har också satt en ny bröddeg för att grädda baguetter i morgon bitti och medföra till bekanta, som vi är bjudna hem till på förmiddagskaffe. Nu ungefär borde det vara dags att baka ut degen, och sedan blir det antingen läggdags eller TV-soffan och djurpolisen från någon delstat i USA på Animal Planet.

Inga kommentarer: