fredag 29 maj 2009

Mera sorg

Jävlars förbannade idioter. Någon har, mitt på dagen mellan 12 och 17 idag försökt stjäla min Vespa. Det lyckades inte, det enda de lyckades med var att förstöra styrstångslåset, och följdaktligen kunde jag inte köra hem. Jag kunde fan inte köra någonstans. Jag kunde inte ens låsa upp facken på Vespan, för nyckeln gick inte att vrida runt IDIOTER. Jag fick ringa efter bärgare, så nu står den utanför Vespaservice i väntan på att bli lagad. Vilket säkert tar alldeles för lång tid. Fan jag vill ha den på måndag och jag behöver den på onsdag. Det är nära att proklamera landssorg i detta läget.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Nu går skam på torra land

Anonym sa...

Trots att jag aldrig gillat idén att du ska köra motorcykel jaja Vespa då så känner jag med dig och blir förb jag också.
Lilla Mamma

Lisa sa...

Hejsan, vad roligt det var att träffas idag. Jag hoppas det blir flera gånger.
Hälsningar Lisa, Mattias och Arwen

Hundblues sa...

Hanna och Lilla Mamma, så är det.

Lisa, kan inte annat än instämma. Och för dig är detta bara början. Vi har haft hund och blogg i två och ett halvt år, och idag känner vi lagottoägare på ett stort antal platser i Sverige som vi hälsar på när vi är ute och reser. Det är helt otroligt roligt att lära känna lagottofolk. Och jag hoppas också verkligen vi ses. Hör av dig när ni kommer till storstan till exempel.