tisdag 12 maj 2009

Banalt? Javisst, men jävligt snyggt!

Den senaste tiden har jag tittat en del på fotobloggar på internet och läst ganska mycket fototidningar. Allt för att försöka bli bättre på att se och ta bilder. Och nu står smutsiga bakgårdar i Dublin, HDR-bilder på rostiga grävmaskiner i solnedgången, vilda djur i afrika, och gamla feta farbröder utanför korvkiosten i Flen mig upp i halsen. Därför gick jag ut med kameran i trädgården efter middagen och tog några bilder på de träd och buskar som blommar just nu. Dom gör sig ganska bra i kvällsljus tycker jag. De må kallas banala bilder, slutna bilder, utan innehåll och budskap, etc, men jag gillar vita vårblommor i kvällsljus. Och det skäms jag inte för.



3 kommentarer:

Yvonne och Galotterna sa...

Att bilder skulle innehålla så många ingredienser, som du skriver har jag inte tänkt på. Det är nog tur att jag inte har gått den där fotokursen. Jag tycker dina vita blommor gör sig jättebra på bild.

Helena o Tosca sa...

Vi tycker då att det var alldeles utmärkta bilder!

Hundblues sa...

Jasså Yvonne, har du aldrig fotograferat och förstått tjusningen med rostiga grävmaskiner i solnedgånen? Det är nog lika bra det.

Vad roligt att ni trots allt gillar bilderna.