måndag 1 juni 2009

Dagboksblad måndag 1 juni 2009

Öken! Total jävla öken. Var ju tvungen att åka buss till jobbet i morse eftersom Vespan står på verkstad. Jag vill på intet sätt förtala eller fördöma kollektiva färdmedel. När det inte är Vespasäsong åker jag mycket hellre buss än bil till jobbet. Men att behöva sitta på en varm jävla buss och bara se det vackra vädret utanför fönstret är inge roligt alls.

Dagen på jobbet började med möte klockan åtta, och sista mötet slutade kvart i fyra. Däremellan bara möten. Ingen lunch fanns det enligt min kalender tid för, men ett av mötena tog slut i förtid så det ordnade sig. Jag tog 10-över-jävla-fyra-bussen hem och hemkommen var jag tvungen att med omedelbar verkan bege mig till Vespaverkstaden för att lämna in nyckeln till Vespan, och sedan hem igen. Det var alldeles för mycket trafik för att det skulle vara roligt.

Och som planerat åkte jag sedan och hämtade min fars gamla ännu inte skrotade bil. På vägen hem var jag ute och fotograferade till ett fotoprojekt som hade dykt upp som en idé under natten till måndagen. När jag kom hem fikade vi och tittade på hundchoachen. Sedan var det datordags, och strax är det läggdags.

Inga kommentarer: