onsdag 3 juni 2009

Dagboksblad onsdag 3 juni 2009

Idag var dt en riktig ökendag att inte ha sin Vespa på plats. Jag skulle på kurs på andra sidan stan och det hade varit en perfekt tur på Vespan, men det blev till att åka gammal skuttig Toyota. Skruttig förresten, man ska nog vara försiktig med orden. Min fars bil är något äldre än vår och har gått 8000 mil längre, men om man jämför bilarna konstaterar jag att hans fortfarande bullrar mindre i kupén, den har fan bättre stereo (det är inte rättvist) och det är faktiskt inte alls obehaglig att köra. Dessutom är den mycket mer välstädad än vår bil. Och så har den gått klanderfritt alla 25000 milen och garanterat kostat mindre på verkstaden. Men den är mindre och klenare.

Kursen handlade om riskhantering i projekt, och är vansinnigt intressant. Eftersom det skulle vara jävulska köer hem efter kursen hade jag tänkt ut att några av oss som gick kursen (det var jag, mina medarbetare och så ytterligare ett gäng projektledare från en närliggande avdelning) skulle gå ut och käka och sedan gå och lyssna på musik. Och ungefär så blev det. Jag hade spetsa in mig på Blues, för det var vad det stod på internet, men det blev mer jazz, och det kändes inge bra. Dock uppskattades det av de andra som följde med.

Sent omsider kom jag hem, och nu är det läggdags.

Inga kommentarer: