tisdag 16 juni 2009

Dagboksblas tisdag 16 juni 2009

Ibland blir jag trött på människor. Efter jobbet var det meningen att vi förtroendevalda i fackklubben skulle gå ut och käka mat och umgås och önska varandra en god sommar. Det hade bestämts att vi skulle träffas nere på Skeppsbron i Stockholm och besöka Volvo Ocean Race Stopover. Efter att planlöst och meningslöst vandrat omkring där i en timma kom de ansvariga på att det kanske vore dags att käka mat. Då ska vi försöka hitta ett matställe där dom kan klämma in oss 12 personer. Kanske inte det lättaste ska det visa sig. Klockan var då runt halv åtta, och vi hittade inget ställe som kunde lova oss bord tidigare än halv 9. Jag var jävligt hungrig, jag ville inte sitta i baren och dricka öl i en timme, och jag ska stiga upp tidigt som fan i morgon bitti, man kan inte direkt säga att jag jublade. Snarare blev jag jävligt förbannad och gick hem!!!!

När jag kom hem packade jag upp den nya datorn jag beställde i går. Den hade jag hämtat i hämtbutiken tidigare på kvällen. Det är ganska mycket meck med att ta en ny dator i drift. En massa uppdateringar ska laddas hem, program ska installeras och användarkonton ska skapas. För att krydda den anrättningen får jag vissa problem när jag ska ladda hem vissa windowsuppdateringar. Emellertid är det en bra dator, bra bild och jävligt bra ljud för att vara en laptop. Och fan vad mycket bättre inlägg på bloggen jag skriver med den.

Utöver en ny dator att driftsätta hade jag tidigare på dagen fått en ny telefon på jobbet. Jag hade tröttnat på den gamla eftersom den hängde sig runt två gånger om dagen och enda sättet att lösa det var att ta ur batteriet. Ingen hit kan jag säga. Och eftersom jag är jävligt förändringsobenägen gäller det att snabbast möjligt få samma ringsignaler, samma bakgrund och samma allt-annat som man hade på gamla telefonen. Det tar också en stund ska jag säga. Men nu är i alla fall de viktigaste inställningarna gjorda, så nu kan jag nog ringa på den i alla fall.

Inga kommentarer: