torsdag 18 juni 2009

Dagboksblad torsdag 18 juni 2009

Äntligen, sista arbetsdagen före semestern. Det fanns en del att göra på jobbet idag också, vilket jag gjorde. På eftermiddagen åkte några stycken av oss på min avdelning till ett närliggande bra kafé och drack eftermiddagskaffe. Sedan gick jag och klippte mig (det gäller att ha campingfrisyr när man ska ut och bo i husvagn) och sedan åkte jag hem. Direkt därefter åkte vi och handlade, och sedan hem igen för att laga middag. Medan frun plockade undan efter middagen började jag insallationen av programvara på nya datorn. Jag började med Photoshop, och en uppdatering av CameraRaw, och sedan var det dags för hundpromenad.

När vi kommit hem från hundpromenaden började jag förebereda morgondagens midsommarfirande, genom att röra ihop en pajdeg samt sätta en deg till baugetter. Sedan gällde det att hålla sig vaken i ytterligare två timmar så man kan baka ut baguetterna och ställa in på jäsning i kylen innan man fick lägga sig. Efter kvällsfikat somnade jag gott till djurpolisen på Animal Planet, och vaknade lagom till att baka ut bröden, och sedan var det läggdags.

Inga kommentarer: