söndag 28 juni 2009

Dagboksblad söndag 28 juni 2009

Som framgår av föregående inlägg steg jag upp jävligt tidigt. Det fanns inte tid till morgonfika då, så det fick jag när jag kom hem igen vid sextiden. Jag föreslog frun att hon skulle stiga upp då och gå en hundpromenad, men det gjorde hon inte. Och inte jag heller, jag la mig att sova ytterligare några timmar. Bortemot 8 masade sig frun ut, och när hon återkom klagade hon på att det varit så jävla varmt att gå med hunden. (Gissa varför jag föreslog promenad klockan 6?)

Fram på förmiddagen begav sig alla i familjen utom jag och Ia sig iväg till stan för att hjälpa sin syster/moster att titta på lägenheter. Själv satt jag framför datorn, dels i arbetsrummet och dels i hammocken. Jag arbetade lite med bilder samt lyssnade på Sommar med Eric Bibb.

Till middag grillades det lammrostbiff. Det var gott. Sedan åkte vi till svärmor och satt på hennes inglasade altan och käkade cheese-cake som vi haft med oss. Såsmåningom gick vi en hundpromenad och så åkte vi hem. Väl hemma blev det ytterligare en stund framför datorn och nu är det läggdags.

Inga kommentarer: