måndag 15 juni 2009

Dagboksblad måndag 15 juni 2009

Dagen började med en MBL-förhandling där jag skällde ut företaget för att de i sitt förberedande arbete inför en organisationsförändring inte blandat in alla berörda avdelningar. Därefter fortsatte dagen med att jag skällde ut en kollega för att han, på sin chefs chefs vägnar kallat till möte, som enligt chefens chef var så viktigt så det måste prioriteras. Jag sa att det var ett jävla sätt att dölja sin egen oförmåga till planering och framförhållning genom att utnyttja sin höga position och säga att de möten man kallar till är viktiga. Jävla snack rent ut sagt. Och inte nog med detta, sedan har frun mage att påstå att jag är stressad eftersom jag är lättretad. Fan, jag är inte lättretad, jag är bara omgiven av idioter.

För att muntra upp mig lite (inte alls för att jag är stressad, utan bara lite uppmuntran i största allmänhet) köpte jag idag en bärbar dator. Familjens så kallade huvuddator är runt 5 år, och den blir alltmer instabil. Kapaciteten i den är fullt tillräcklig för det vi ska göra, men det har hänt något med Windows. Windows är instabilt och den käkar minne.

Kvällen ägnades åt hundpromenad, TV-tittande på Cesar Milan och fika. Medan vi promenerade hund bakade yngsta dottern (den enda dotter som för närvarande är hemma) brownies med mintsmak. Dom blev vansinnigt goda.

För ett antal veckor sedan köpte jag en inspelninsbar DVD, med hårddisk. För 15 år sedan hade jag så fort jag kommit hem med nyförvärvet slängt mig på den, packat upp den, sträckläst instruktionsboken (ja, jag är sådan, jag har hög tilltro till teknikinformatörernas förmåga att enkelt förklara hur saker och ting fungerar), installerat den och sedan provat mig igenom alla funktioner. Numer känner jag bara stor ångest inför en ny tekniskt avancerad produkt och därör har DVD:n stått orörd i flera veckor. Men efter Cesar Milan tog jag mod till mig, klämde i mig lite ångestdämpande medicin (espresso) och började försöka installera och få grejen att fungera. Och trot eller ej, men efter någon timme var den igång och fungerade, och jag förstod ganska väl i alla fall de basala funktionerna. Dock återstår att lära sig hur man överför program från hårddisken till DVD-skivor, hur man redigerar och hur man skapar eventuella menyer. Men det tar vi senare.

Med en känsla av stor tillfredsställelse över att ha lyckats få det hela att fungera satte jag mig vid datorn för att redigera lite av alla de jävla bilder jag tagit vid studentfirandet, både i skolan och hemma hos oss. Det kommer ta ett tag.

Inga kommentarer: