torsdag 25 juni 2009

Dagboksblad torsdag 25 juni 2009

Favorit i repris. Vi åkte till Rosendal för att fika idag också. Det gör ju inte direkt ont att ligga på en filt i gräset och fika och kika upp i himlen genom löven på ett äppleträd. Där låg vi i några timmar, sedan fick Ia nog och sa att det var dags att gå hem. Det gjorde vi. Och sedan åkte jag och handlade. Därefter kunde jag försjunka i en bok i hammocken. Jag försjönk så mycket så att så småningom blev väckt av telefonen som ringde. Det var Vespaverkstaden som ringde och berättade att min Vespa nu är körklar. Den är inte helt färdigreparerad efter stöldförsöket ännu, men den plastbit som saknas kan komma från Italien i morgon likaväl som om två månader. Och Vespan är fullt körbar utan den lilla plastbiten. Och nu har den en box därbak också. Perfekt att lägga grejer i, och perfekt ryggstöd för den som åker med. Efter en stunds familjeöverläggning kom vi fram till att jag tar min fars gamla bil och kör till stan, lämnar bilen i stan och kör hem Vespan. Bilen kan hämtas senare. Jag kan säga att det var jävligt varmt att köra Vespa. I alla fall om man är klädd i fullt MC-ställ, och det är jag när jag kör.

Väl hemma lagade jag mat, och efter middagen åkte vi till stan igen. Inte bara för att hämta bilen, utan även för att åka till en av huvudstadens största turistfällor, Fjällgatan. Bortsett från att det är en jävligt överskattad turistfälla, säljer dom också väldigt god glass, och det var den vi var ute efter. "Vi" inkluderar självklart Ia. Hon ville också ha glass. Sedan åkte vi hem, och somliga tittade på inspelat avsnitt av Morden i Midsommer, andra promenerade hund, och ytterligare några satt framför datorn. Nu drar det ihop sig till läggdags. Ska bara dricka upp teet först.

Inga kommentarer: